Nye krav til legitimation og evt. fuldmagt

Den 6.6.2012 udgår den "grønne anmeldelsesblanket".

I stedet skal identifikationen sikres i form af legitimation, så der ikke kan opstå tvivl om kundens identitet.

Legitimation med billede:

Det kan være kørekort eller pas, eller anden form for billedlegitimation.

Legitimation uden billede:

Hvis der ikke kan vises billedlegitimation, skal der medbringes to typer af legitimation, hvoraf den ene type skal indeholde CPR-nummer. Det kan være:
Dåbs- eller navneattest
Sygesikringskort (sundhedskort) eller bopælsattest
Seneste årsopgørelse eller forskudsopgørelse fra SKAT
Dokumentation for udbetaling af offentlig ydelse (maksimum tre måneder gammel).
BEMÆRK: Mindst ét af legitimationsbeviserne skal være sygesikringskort (sundhedskort) eller dåbs- eller navneattest, og mindst ét af dokumenterne skal indeholde CPR-nummer.

Fuldmagt

Hvis anmelder ikke er ejer/bruger, skal fuldmagt forevises, og fuldmagtshaver skal kunne legitimere sig.

Fuldmagten skal forevises, men bliver ikke inddraget.

Forslag til fuldmagt kan downloades hér: fuldmagt (Adobe Reader) / fuldmagt (Microsoft Word)